Concursul este realizat cu sprijinul financiar al Uniunii Europene și Fundației Konrad Adenauer. Conținutul său este responsabilitatea exclusivă a proiectului “Responsabilitate și implicare civică pentru buna guvernare”, implementat de Asociația Presei Independente (API), în cadrul Programului de granturi “Dezvoltarea societății civile la nivel local în republica Moldova” și nu reflectă neapărat punctele de vedere ale Uniunii Europene.
YOU MUST BE REGISTERED AND LOGGED TO CONTINUE
FORGOT YOUR DETAILS?
„Corupția”: SOROCEANU Andreina, com. Cotiujenii Mari, r-nul Șoldănești, L.T. Cotiujenii Mari, clasa a VIII- a
„Corupția”: SOROCEANU Andreina, com. Cotiujenii Mari, r-nul Șoldănești, L.T. Cotiujenii Mari, clasa a VIII- a
Semnificația: Spre regret, guvernarile precedente-împotriva poporului au slăbit încrederea cetățenilor în guvernantii nostrii, iar consecintele acestora au dus la adâncirea crizelor politice, economice și sociale, ceea ce în consecință a adâncit și mai mult sărăcia în țară, astfel că oamenii caută să obțină profit din orice-inclusiv și din vinderea votului personal…
„Verticala puterii”: BÎTCĂ Alina, s. Camencea, r-nul Orhei, I.P. Gimnaziul Camencea
„Verticala puterii”: BÎTCĂ Alina, s. Camencea, r-nul Orhei, I.P. Gimnaziul Camencea
Semnificaţia: Guvernarea buna este aproape de oameni nu la distanțe stabilite de clădiri, fotolii, televiziuni. Dacă guvernarea ar fi alături de problemele oamenilor, atunci va deveni o guvernare bună.
„Un singur cadru”: IGNATIUC Vlad, or. Cainari, L.T. „A. Mateevici” or. Căuşeni,
„Un singur cadru”: IGNATIUC Vlad, or. Cainari, L.T. „A. Mateevici” or. Căuşeni,
Semnificație: Aceasta lucrare o pot descrie ca fiind o încercare de a face un comics într-un singur cadru si astfel o si numesc „Un singur cadru” , cadru putând fi interpretat în diverse moduri , ca imagine cuprinsă într-un film ceea ce ar însemna că respectiva scena are si continuare sau poate fi percepută ca persoana din efectivul unei instituții, ceea ce ar trebui să însemne că adeseori responsabilitatea îndeplinirii unei acțiuni este a unei singure persoane si trebuie sa ne asiguram ca acea persoana este calificată.... Vezi mai mult și votează
„Bijuteriile echității”: GROSU Alexandru, or. Bălți, Colegiul de Industrie Uşoară, clasa a X- a
„Bijuteriile echității”: GROSU Alexandru, or. Bălți, Colegiul de Industrie Uşoară, clasa a X- a
Semnificația: Acest desen este axat pe ideea asigurării unui echilibru de șanse, condiții, resurse, atitudini etc. pentru toți oamenii, fără vreun criteriu de discriminare a lor. Respectarea legilor, implicarea oamenilor, ascultarea și valorificarea opiniilor lor, dar și asigurarea unui trai decent, sunt elemente care definesc buna guvernare.
„Element al vieții”: CEAICA Diana, s. Mihailovca, r-nul Cimișlia, L.T. „Mihai Eminescu” or. Cimișlia, clasa a XI-a
„Element al vieții”: CEAICA Diana, s. Mihailovca, r-nul Cimișlia, L.T. „Mihai Eminescu” or. Cimișlia, clasa a XI-a
Semnificaţia: Am înterpretat în pictură mea ,utilizarea rațională a banilor publici . Plantarea arborilor este o bună decizie de localizarea banilor publici, deoarece, pădurile sunt „plămânii ” planetei noastre.
„Buna Guvernare: „… a fi sau a nu fi”: COJOCARI Lucia, or. Bălţi, Colegiul de Industrie Uşoară, clasa a XII-a
„Buna Guvernare: „… a fi sau a nu fi”: COJOCARI Lucia, or. Bălţi, Colegiul de Industrie Uşoară, clasa a XII-a
Semnificația: Acest desen este axat pe ideea asigurării unui echilibru de șanse, condiții, resurse, atitudini etc. pentru toți oamenii, fără vreun criteriu de discriminare a lor. Respectarea legilor, implicarea oamenilor, ascultarea și valorificarea opiniilor lor, dar și asigurarea unui trai decent, sunt elemente care definesc buna guvernare.
„Unde-s mulți, puterea crește”, COCU Carolina, s. Cotul Morii, raionul Hâncești, Complexul Educațional Cotul Morii,
„Unde-s mulți, puterea crește”, COCU Carolina, s. Cotul Morii, raionul Hâncești, Complexul Educațional Cotul Morii,
Prin desen m-am străduit să ilustrez faptul că toți am putea să ne implicăm în rezolvarea problemelor comunității, țării. În primul rând, ar fi o transparență vizibilă în modalitatea de gestionare a banilor publici și cheltuirea lor rațională. Am putea să elaborăm proiecte ce ar schimba nivelul de trai și ar ridica cultura noastră.
„Consecințele bunei guvernări”: BARAN Eugenia, s. Costuleni, r-nul Ungheni, Gimnaziul Costuleni, clasa a IX-a
„Consecințele bunei guvernări”: BARAN Eugenia, s. Costuleni, r-nul Ungheni, Gimnaziul Costuleni, clasa a IX-a
Semnificația: Din imagine înțelegem bucuria tuturor după deciziile participative, transparență responsabilitate, eticitate,echitate, si onestitate ceea ce ne rezultă buna guvernare. Libera alegere în participarea activităților civice,garantat tutor parte de numai bine.
„Tendința spre o societate ideală”: BEREJANSCHI Olga, Chişinău, L.T. “George Călinescu”, clasa a X-a
„Tendința spre o societate ideală”: BEREJANSCHI Olga, Chişinău, L.T. “George Călinescu”, clasa a X-a
Semnificația: În desenul dat, în colțul din stânga sus, am reprezentat simbolul guvernului care îndrumă și repartizează corect responsabilitățile în diferite ministere, ce în imagine sunt reprezentate de toate culorile curcubeului. Toate aceste ministere interacționează, iar culorile se împletesc și conform legilor fizicii, luminile de toate culorile la suprapunere formează lumină albă care simbolizează transparența guvernului pentru o societate prosperă, reprezentată de un cerc alb.... Vezi mai mult și votează
Țara precum un corp uman!, CHIPERI Ştefan, or. Căușeni, L.T „ Alexei Mateevici „, clasa a XI-a
Țara precum un corp uman!, CHIPERI Ştefan, or. Căușeni, L.T „ Alexei Mateevici „, clasa a XI-a
Semnificaţia: Alb-Negru , reprezintă răul și binele din lume . Lucrarea a fost realizat[ Negru pe Alb adică reprezintă Răul (faptele rele ) pe viața curată (Binele ).
Descrierea elementelor: Țara/Poporul este precum un organism uman , Creierul , celulele nervoase reprezintă oamenii cu autoritate . Gura – reprezintă oamenii care lucrează mai mult fizic , Stomacul – oamenii care lucrează mai puțin fizic, Inima -reprezintă noua generație (copii) care transportă pâinea caldă (viața) la părinții sai care lucrează (în organe ).... Vezi mai mult și votează
„Buna guvernare o alegi tu!”: TIMOFTE Alina, IP Centrul de Excelență în Construcții din Chișinău, clasa a XI-a
„Buna guvernare o alegi tu!”: TIMOFTE Alina, IP Centrul de Excelență în Construcții din Chișinău, clasa a XI-a
Semnificația: Calea spre BUNA GUVERNARE pentru fiecare trece prin cabina de vot! Nu fi indiferent! Ieși la vot! Nu lăsa pe alții să-ți aleagă viitorul!
„Stingeți lumina!”: RUSU Andrei, or. Bălți, Colegiul de Industrie Uşoară, clasa a X- a
„Stingeți lumina!”: RUSU Andrei, or. Bălți, Colegiul de Industrie Uşoară, clasa a X- a
Semnificația: În acest desen am exprimat ideea că politicienii își doresc întotdeauna un popor întunecat la minte, ca să poată fi manipulat. Dar există și oameni care observă realitatea și nu pot fi manipulați. Cei care au pile în sistemul politic, au și cheia realizării de sine, a obținerii succesului în mod corupt, iar ceilalți rămân defavorizați.
„O guvernare bună este una pentru popor și cu poporul”: VRABIE Elmira, s. Camencea, r-nul Orhei, I.P. Gimnaziul Camencea, clasa a VIII-a
„O guvernare bună este una pentru popor și cu poporul”: VRABIE Elmira, s. Camencea, r-nul Orhei, I.P. Gimnaziul Camencea, clasa a VIII-a
Semnificația: Prin acțiunile puterii și implicarea tuturor putem să contribuim la progresul patriei noastre Republica Moldova
„Puterea este în unire”: Ceban Xenia, IP Gimnaziul Camencea, satul Camencea, raionul Orhei,
„Puterea este în unire”: Ceban Xenia, IP Gimnaziul Camencea, satul Camencea, raionul Orhei,
Mesajul lucrării: morala fabulei lui Alecu Donici „Racul , broasca și o știucă” poate fi aplicată cu sens inversat, astfel toate sferele guvernării unindu-și eforturile în calea anevoioasă a transformării Moldovei într-o țară cu adevărat democratică.


