YOU MUST BE REGISTERED AND LOGGED TO CONTINUE
FORGOT YOUR DETAILS?
Antonin BĂLAN, liceul „Lăpușna”, cl. a IX-a, Lăpușna, Hîncești
Antonin BĂLAN, liceul „Lăpușna”, cl. a IX-a, Lăpușna, Hîncești
„BINE-AR FI…”
Indiferent de grupul social sau etnie, toți suntem egali în drepturi. De la noi se cere să ne respectăm drepturile și obligațiile, să ne informăm atent și corect, de la STAT se așteaptă tratarea egală a tuturor, independența presei, valorificarea resurselor umane calificate pentru o motivare a tinerilor de a se dezvolta, de a rămâne în țară (pentru ...
Ana ȘEVCIUC, liceul „A. Mateevici”, cl. a IX-a, Olișcani, Șoldănești..
Ana ȘEVCIUC, liceul „A. Mateevici”, cl. a IX-a, Olișcani, Șoldănești..
„VALOAREA ISTORICĂ A DREPTURILOR”
Drepturile omului sunt un pas important spre evoluție și îmbunătățire a societății.
Odată cu sfârșitul celui de-al doilea Război Mondial, în anul 1945, la scurt timp, la 10 decembrie 1948, este adoptată Declarația Universală a Drepturilor Omului de către Organizația Națiunilor Unite, care presupune acordarea drepturilor fiecărei ființe umane la viață, libertate și securitatea propriei persoane, ...
Ирина ВДОВИН, лицей Александр Пушкин, 8 класс, Каушаны..
Ирина ВДОВИН, лицей Александр Пушкин, 8 класс, Каушаны..
У НАС ЕСТЬ ПРАВА, НО КАК МЫ ИХ ЗАЩИЩАЕМ?”
Давай те начнем с того, что же значит слово право? Многие могут подумать, что право- это свобода и возможно, что в какой-то мере их рассуждения верны. Но есть, что связывает и право и свободу, наши поступки. Любое необдуманное действие, сделанное нашими руками, все будет иметь последствие и в таких ...
Ion CREȘCIUC, liceul „Mihai Eminescu”, cl. a XII-a, Edineț
Ion CREȘCIUC, liceul „Mihai Eminescu”, cl. a XII-a, Edineț
Eseul abordează tematica respectării dreptului la vot în Republica Moldova, evocând aspectele cadrului legal, istoricul funcționării problematice ale sistemului electoral, cu seria de consecințe propriu-zisă, și reprezintă, în esență, o pledoaria pentru implicare civică prin participare electorală.
„DREPTUL LA VOT – DREPTUL LA VIITOR”
Orice sistem democratic veritabil și funcțional presupune implicarea politică cetățenească, care îl fortifică și ...
Valeria BANU, liceul „Mihai Eminescu”, cl a IX-a, Sudarca, Dondușeni
Valeria BANU, liceul „Mihai Eminescu”, cl a IX-a, Sudarca, Dondușeni
„ÎMI CUNOSC DREPTURILE, DAR NU UIT DE ÎNDATORIRI”
În viața noastră, sunt adesea situații în care nu știm să acționăm corect. Uneori inima spune una, iar capul spune alta. Adesea auzim sfatul de a avea încredere în inimă, dar este întotdeauna așa? Pe lângă faptul că există intuiție în orice stat, există un document care prescrie și indică drepturile și ...
Loredana SÎRGHI, liceul „Mihai Eminescu”, cl. XII , Edineț
Loredana SÎRGHI, liceul „Mihai Eminescu”, cl. XII , Edineț
„DREPTATEA- ECOUL SUFLETULUI”
În lucrarea dată vom aborda tema dreptului, justiției, legii și egalității. Eseul despre Justiție este o lucrare de natură extrem de morală, are ca scop esențial de a clarifica sensul dreptății în viața contemporană. Funcția acestei lucrări este una psihologică. În ea vom afla totuși Ce este dreptatea?.
Ce este dreptatea? O întrebare atât de ...
Maria-Paula BELTEI, gimnaziul „Grigore Vieru”, cl. a IX-a, Edineț
Maria-Paula BELTEI, gimnaziul „Grigore Vieru”, cl. a IX-a, Edineț
,,GUSTUL DREPTURILOR”.
Am ales acest titlu, fiindcă în poezie este menționată viața fără drepturi și viața cu drepturi. Intenționez să transmit un mesaj pozitiv cititorilor și să-i îndemn să-și apere drepturile.
Din buni străbuni, cunoaștem vremea,
Știm câte ei au îndurat.
Fiind discriminați de timpurile
Când era unul iobag și altul aristocrat.
E greu atunci când nu
Bianca TVERDOHLEB, gimnaziul „Colicăuți”, cl. a VII-a, Colicăuți, Briceni..
Bianca TVERDOHLEB, gimnaziul „Colicăuți”, cl. a VII-a, Colicăuți, Briceni..
,,TOȚI AU DREPTUL”
Prin această poiezie am dorit să transmit mesajul : ,,Că fiecare cetățean are dreptul de a fi respectat și ajutat ,iar pentru respectarea drepturilor fiecăruia trebuie să fim conștienți că anume noi suntem cei ce pot schimba soarta sau viitorul omenirii”.
Toți au dreptul la un nume,
Mângâiere, vorbe bune,
Un sfat bun și cu speranță,...
Victoria MAXIMCIUC, liceul ,,Mihai Eminescu”, cl. a XI-a, Ungheni
Victoria MAXIMCIUC, liceul ,,Mihai Eminescu”, cl. a XI-a, Ungheni
„APĂRAREA DREPTURILOR DEPINDE DE NOI”
Oamenii tind să-și amintească drepturile, în schimb tind să-și uite îndatoririle.
Drepturile omului formează o gamă versificată de oportunități în urma cărora, fiecare cetățean este susținut de stat prin Legislație. Obiectivul cetățenilor constă în respectarea legilor pentru a găsi răspuns la întrebarea ,,Cum să ne apărăm drepturile?”.
Drepturile iau naștere încă dintre cele ...
Dumitru PETRULEAC, Colegiul de studii integrate, cl. XII, Drochia
Dumitru PETRULEAC, Colegiul de studii integrate, cl. XII, Drochia
„DREPTUL MOLDOVENILOR”
Am ales această formă titulară pentru a reprezenta în prim plan despre conținutul și esența textului, este o lucrare textuală ce descriu realitatea și confruntările oamenilor din Republica Moldova.
Drepturi, drepturi și iar drepturi! Sunt noțiuni care relevă protejarea ființei umane și a coexistenței sale într-o societate pașnică. Conform Declarației Drepturilor Omului, fiecare persoană are drepturi civile ...
Teoctista COLȚA, liceul ,,Ștefan Holban”, clasa a XI-a, Cărpineni, Hâncești..
Teoctista COLȚA, liceul ,,Ștefan Holban”, clasa a XI-a, Cărpineni, Hâncești..
,,EGALI ÎN DREPTURI ȘI RESPONSABILITĂȚI”
Fiecare este egal, indiferent de vârstă, gen, religie. Pentru o societate armonioasă este nevoie de înțelegere și acceptare reciprocă. Aroganța, falsitatea și circumstanțele la care suntem supuși de multe ori, ne sufocă dezvoltarea și acceptarea individualității propriei noastre persoanei. Mă îîntreb: Cât vom mai putea rezista să respirăm acest mediu, infectat de invidie, lipsă ...
Sorina, PIGORENCO, gimnaziul „Larga”, cl. a VIII-a, Larga, Briceni
Sorina, PIGORENCO, gimnaziul „Larga”, cl. a VIII-a, Larga, Briceni
„SPERANȚA SPRE ZIUA DE MÂINE”
Copii sunt niște oameni micuți care își creează calea în viața pe temelia celor care îi înțeleg. În ultimii ani sunt tot mai mulți copii care deși nu au ales, au fost din anumite motive părăsiți la orfelinat. Toți copii au drepturi egale la fel ca și oamenii, și acești copii au dreptul sa se ...
Mihaela VASILCOV, colegiul „Gheorghe Asachi Lipcani”, cl. XI, Viișoara, Edi..
Mihaela VASILCOV, colegiul „Gheorghe Asachi Lipcani”, cl. XI, Viișoara, Edi..
„ AM DREPTUL LA VIAȚĂ”
Prin aceasta lucrare am dorit sa spun că bine faci bine primești și că fiecare om are dreptul la viață , dreptul de a trăi o viață frumoasă , de a trăi în pace și liniște.
Doamne mi-ai dat dreptul să trăiesc.
Să știu timpul cum să-l prețuiesc.
Să mă-ndur de om sărac,
Bine ...
Xenia SCUTARI, gimnaziul „Gheorghe Rîșcanu”, cl. 8-a, Rîșcani
Xenia SCUTARI, gimnaziul „Gheorghe Rîșcanu”, cl. 8-a, Rîșcani
„DRETURILE OMULUI”
„Toate ființele umane se nasc libere și egale în demnitate și în drepturi. Ele sunt înzestrate cu rațiune și conștiința și trebuie să se comporte unele față de altele în spiritul fraternității.”
În Republica Moldova există drepturi pe care toți oamenii sunt obligați să le respecte. Orice persoană are dreptul de a-și exprima liber opinia ,în scris ...
Lidiana ZBORCILA, gimnaziul „Viișoara”, cl. a 8-a, Viișoara, Edineț
Lidiana ZBORCILA, gimnaziul „Viișoara”, cl. a 8-a, Viișoara, Edineț
„MULTE DREPTURI ARE OMUL”
Drepturile omului corespund necesităţilor fundamentale ale oamenilor: educația, sănătatea, nivel de trai decent, libertatea religiei, protecție împotriva abuzurilor. Consider că fiecare om are în suflet o valoare mare și dacă unui om i se respectă drepturile atunci valoarea oamenilor va crește și se va tinde la formarea unei societăți sănătoase din toate punctele de vedere....
Andreea IOVU, liceul ,,Aurel David’’, cl. a IX- a, Bardar, Ialoveni
Andreea IOVU, liceul ,,Aurel David’’, cl. a IX- a, Bardar, Ialoveni
„DREPTURILE FĂRĂ OBLIGAȚII ÎNSEAMNĂ ANARHIE”
Am ales acest titlu deoarece drepturile fără obligații ar fi o stare de dezorganizare, de haos într-o țară. Acest titlu mi-a trezit un sentiment profund față de țară, neam, patrie.
,,Avem drepturi, dar cum le apărăm?’’, această întrebare are o mulțime de răspunsuri. Dacă ești om, atunci ai drepturi și libertăți, iar ele sunt ...
Alexandru ȘEVCIUC, liceul „Alexei Mateevici”, cl. a VIII-a, Șoldănești..
Alexandru ȘEVCIUC, liceul „Alexei Mateevici”, cl. a VIII-a, Șoldănești..
„DREPTURILE ÎNSEAMNĂ LIBERTATE”
Istoria e un dascăl ce ne deprinde să nu repetăm aceleași greșeli pe care le-au făcută strămoșii noștri.
Încă din vremuri străvechi, oamenii, evoluând treptat, au creat așezări umane, descoperind teritorii noi prielnice de locuit, în timp au devenit națiuni, formând state, țări pe care le cunoaștem astăzi.
Omul de-a lungul timpului a reușit să descopere ...
Daniela BELINSCHI, liceul „Aristotel”, cl. a XII-a, Chișinău
Daniela BELINSCHI, liceul „Aristotel”, cl. a XII-a, Chișinău
„EU SUNT LEGEA”
Am dorit, prin exemple, să compar evoluția statelor în care drepturile omului sunt respectate și în care nu sunt respectate, pentru a arăta cum acestea influențează dezvoltarea socio-economică a unui stat, astfel încât să pun în lumina importanța lor. Pornind de la idea că fiecare din noi este un actor important în societate și că fiecare ...
Violeta ICHIM, gimnaziul ,,Cezar Radu” cl. a VIII-a, Leușeni, Hîncești
Violeta ICHIM, gimnaziul ,,Cezar Radu” cl. a VIII-a, Leușeni, Hîncești
,,ȚARĂ FĂRĂ DREPTURILE OMULUI”
Sunt importante drepturile omului in tara pentru ca fara aceste drepturi noi nu am putea sa ne aparam in societate si de oamenii care ne inconjoara de zi cu zi.Daca nu am avea dreptul la egalitate noi toti oamenii din jur am incepe sa ne descriminam intre originea nationala ,culoare,religie,limba vorbita sau dezabilitatea.
Drepturile de multe ...
Larisa VOLOȘENCO, liceul „Mihai Eminescu”, cl. a XI-a, Edineț
Larisa VOLOȘENCO, liceul „Mihai Eminescu”, cl. a XI-a, Edineț
Oamenii trebuie să înțeleagă că posedă o putere enormă, și anume drepturile. E important să cunoaștem cum să le folosim și cum să le apărăm. Putem duce o viață mult mai bună datorită faptului că vom ști să ne demonstrăm dreptatea în fața celor care ne acuză, datorită cunoașterii putem salva omenirea de injustiție.
„VREAU O LUME ÎN CARE DREPTATEA ...
Laura CAPRĂ, liceul „Văratic”, cl. a VIII-a, Văratic, Râșcani
Laura CAPRĂ, liceul „Văratic”, cl. a VIII-a, Văratic, Râșcani
„DREPTURILE SĂ RESPECTĂM”
Promovarea dreptății și libertatea de a spune ce gândești
De mici ne obligam
Să fim buni ascultători
Și în școală și în toate
Și la masa și la carte.
Drepturile să respectăm,
De justiție nu uităm
Ca justiția corecta,
E ca viata fără trepte.
De săraci sau de bogați
Tot ajungem undeva,
În Paris sau Moscova
Elena OCULOV, liceul „Lucian Blaga”, clasa a IX-a, Bălți
Elena OCULOV, liceul „Lucian Blaga”, clasa a IX-a, Bălți
,,SUNT OM ȘI AM DREPTURI…”
E timpul să nu se încalce și să fie respectate drepturile omului.
Sunt om și am drepturi… Fraza aceasta o auzim destul de des de la oameni și cu mult mai des de la adolescenți. Fraza pare destul de banală dar are un înțeles adânc. Fiecare din noi la naștere ,odată apărând pe lumea ...
Elena HARABARA, gimnaziul „V. Gangal”, cl. a IX-a, Horodiște, Dondușeni..
Elena HARABARA, gimnaziul „V. Gangal”, cl. a IX-a, Horodiște, Dondușeni..
Mesajul acestei poezii pune accentul pe drepturile și valorile unei societăți democratice. Prin ele ne definim statutul nostru social, identitatea națională și culturală, care ne permit să luăm decizii și să avem opinii proprii.
„DREPTURILE ȘI VALORILE”
Șoimii Patriei suntem
Și drepturile le promovăm
Cu dreptatea și libertatea,
Completăm societatea
Știm că drepturile omului au o geneză aparte
Nicolae POPARCEA, gimnaziul „Țaul”, cl. IX-a, Țaul, Dondușeni
Nicolae POPARCEA, gimnaziul „Țaul”, cl. IX-a, Țaul, Dondușeni
Prin această lucrarea am vrut să arăt , că toți suntem egali și avem aceleaș drepturi.
„ACELEAȘI DREPTURI”
E soare, e linişte, ceru-i senin
Şi toţi pe pământ au o viață, un destin.
Cel ce-i olog, cel ce-i schilod,
Cel ce e surd şi cel ce e orb,
Toţi suntem liberi şi fericiţi
Dacă simţim că suntem preţuiţi.
Lina TĂRÎȚĂ, liceul „Văratic”, cl. a VII-a, Rîșcani
Lina TĂRÎȚĂ, liceul „Văratic”, cl. a VII-a, Rîșcani
Promovarea dreptății și libertatea de a spune ce gândești
„OMUL DREPT ȘI LIBERTATE”
Un om multe drepturi are
În proces la apărare,
Libertate de exprimare
Dreptul de petiționare.
Unui om, îi e de-ajuns
Drumul care la parcurs,
Să obțină libertate
Învățătura de la carte.
Trei arome de libertate,
Informație, conștiință, exprimare
Omul astea le-ar avea,
Lumea el o proslăvea.
Nichita SAVIN, gimnaziul „Zgurița”, cl a VII-a, Drochia
Nichita SAVIN, gimnaziul „Zgurița”, cl a VII-a, Drochia
„CUNOSC DREPTURILE MELE!”
Când am apărut pe lumeCa un ghemotoc zglobiu
Părinții mei mi-au dat un nume
E dreptul meu, de asta știu!
De-atunci s-au scurs mai multe zile
Ca un fir roșu-aprins de ață
În cartea mea s-au înscris file
E dreptul meu -dreptul la viață!
Și- atunci când începi încet a crește,
Fci grădiniță, apoi școală
Georgeta DOIBANI, liceul „Molești”, clasa a X-U, Molești, Ialoveni..
Georgeta DOIBANI, liceul „Molești”, clasa a X-U, Molești, Ialoveni..
,,NU UITA CĂ TU AI DREPTURI”
Drepturile sunt ceva ce ne aparțin, ceva de care ne mândrim și ne simțim împliniți. Tu ai drepturi și ești liber să faci ceea ce îți dorești, ceea ce crezi tu că e mai bine. Este important ca între oameni să existe egalitate și respectul reciproc. Trebuie să existe o justiție în care toate ...
Marionela RECEAN, liceul ,,Stefan cel Mare’’, cl.VIII-a, Drochia
Marionela RECEAN, liceul ,,Stefan cel Mare’’, cl.VIII-a, Drochia
„AVEM DREPTURI, DAR CUM LE APĂRĂM?”
Viața-i viață și în viață
Are dreptul fiecare
La o mare dimineață.
Drepturile omului sunt drepturile naturale, dobândite de fiecare la naștere, prin calitatea de a fi ființă umană, indiferent de aparență rasială sau etnică, gen, religie, limbă, opinie publică sau orice alte condiții. La baza drepturilor omului stau valori fundamentale ca viața ...
Nadea REVENCO, liceul „Mihail Sadoveanu”, cl. a IX-a, Călăraşi
Nadea REVENCO, liceul „Mihail Sadoveanu”, cl. a IX-a, Călăraşi
„DREPTURILE IMPERMIABILE PENTRU FIINȚA UMANĂ”
Oare într-o lume hipertehnologizată oamenii sunt capabili să facă faţă realităţii, să-şi apere drepturile şi să lupte pentru egalitate? De ce drepturile omului şi posibilităţile de apărare sunt considerate accesibile de către 45,2% dintre cetățenii Republicii Moldova? O justiție puternică este asemeni unui arbore viguros ce ţine cu rădăcinile sale oamenii, verticalitatea şi demnitatea. Deopotrivă, ...
Iuliana ZAHARIA, liceul „Ioan Sârbu”, cl. VII-a, Ignăței, Rezina
Iuliana ZAHARIA, liceul „Ioan Sârbu”, cl. VII-a, Ignăței, Rezina
„DREPTURILE OMULUI”
În poezia respectivă se vorbește că orice om are dreptul său, dar, pentru al dobândi, trebuie să lupte, iar la final va fi răsplătit cu dreptul de-a fi respectat și de ași expune părerea proprie.
Fiecare om cu nume,
Are dreptul său pe lume.
Dreptul de de respectat,
Cum și omul Lăudat.
De-i om bun său
Mădălina SPIVACENCU, liceul „Cruglic”, cl. XI-a, Cruglic, Criuleni
Mădălina SPIVACENCU, liceul „Cruglic”, cl. XI-a, Cruglic, Criuleni
„OAMENII SE NASC, TRĂIESC ȘI MOR LIBERI ȘI EGALI ÎN DREPTURI”
Titlul eseului meu “Oamenii se nasc ,trăiesc si mor liberi și egali în drepturi” este unul necodificat și destul de sugestiv. Indiferent de etnia, culoarea, genul, religia , cultura sau starea de sănătate pe care o posedă oamenii , fiecare este în drept să-și trăiască viața în conformitate ...
Ionela CRISTEA, gimnaziul ,,Grigore Vieru’’, cl. a VIII-a, Mun. Edineț..
Ionela CRISTEA, gimnaziul ,,Grigore Vieru’’, cl. a VIII-a, Mun. Edineț..
„VALOAREA DREPTURILOR OMULUI ÎNTR-UN STAT DEMOCRAT”
,,Drepturile omului implică și datoriile lui” Tudor Arghezi. Drepturile omului sunt drepturi pe care le are orice ființă umană, obținute la naștere și care îi aparțin indiferent de origine, sex, etnie, culoare, religie, limbă, dizabilitate, naționalitate.
Oriunde nu s-ar afla, un om nu poate fi lipsit de drepturile sale, în orice circumstanțe, indiferent ...
,,AVEM DREPTURI DAR CUM LE APĂRĂM?”
Fiecare om în viață are drepturile sale. Nu contează, fie că ești copil, fie că ești om matur, avem drepturi care trebuie respectate.
Multe persoane se întreabă ,,avem drepturi, dar cum le apărăm?,,. Răspunsul la aceasta întrebare nu este ușor de găsit. În opinia mea dacă vrei să demonstrezi că ai dreptul de ...
Adrian RUSNAC, gimnaziul „Viișoara”, cl a VIII-a, Viișoara, Edineț
Adrian RUSNAC, gimnaziul „Viișoara”, cl a VIII-a, Viișoara, Edineț
„CE SUNT DREPTURILE OMULUI?”
Drepturile omului reprezintă garanțiile ce aparțin oricărei ființe umane.
Drepturile omului sunt drepturile pe care le deține fiecare persoană indiferent de gen, vârstă, limba vorbită, dizabilitate, naționalitate, rasă, religie, locul de naștere etc. Ele construiesc necesitatea fundamentală a vieții oamenilor: sănătatea, condiții bune de trai și de muncă, educație, libertatea religiei, dreptul la vot și la ...
Natalia CRAINÎI, liceul ,,Valeriu Topală’’, clasa a X-a, Zăbriceni, Edineț..
Natalia CRAINÎI, liceul ,,Valeriu Topală’’, clasa a X-a, Zăbriceni, Edineț..
AVEM DREPTURI, DAR CUM LE APĂRĂM?
Fiecare dintre noi are drepturi egale, dar având aceste drepturi noi trebuie să cunoaștem cum să le apărăm. În ajutor ne vin persoane juridice care ne ajută să ne clarificăm cu drepturile care ne aparțin.
Fiecare cetățean al Republicii Moldova are drepturi, dar mereu apare întrebarea ,,Cum să le apărăm? În țara noastră ...
Natalia LITVIN, liceul Cotiujenii Mari, cl. a Xl-a, Cotiujenii Mari, Șold..
Natalia LITVIN, liceul Cotiujenii Mari, cl. a Xl-a, Cotiujenii Mari, Șold..
„ENIGMA REȚETEI”
Prin această poezie transmit mesajul că drepturile omului valorează mult, iar un rol deosebit are tânăra generație care sunt apărătorii drepturilor omului și care pot schimba viitorul prin cunoașterea și respectarea drepturilor omului. De asemenea vin cu un amalgam de imagini artistice și poetice prin care enumăr care sunt drepturile omului și cum le apăr .
V