Avem drepturi, dar cum le apărăm?

În perioada 26 iulie–21 august 2022 lucrările elevilor și elevelor acceptate la concurs au fost afișate pe această platformă online, iar orice vizitator a putut vota, la una sau mai multe secțiuni diferite, având posibilitatea să acorde în decurs de 24 de ore cel mult câte un vot pentru fiecare din cele trei categorii.

Citește regulamentul

Despre concurs

Concursul s-a încheiat. Perioada:

27 iulie - 22 august 2022

Privește lucrările și votează

Numărul total de lucrări: 15

Video / Animații
Nadejda MIROSNICENCO, liceul ,,Mihai Eminescu”, cl. a IX-a, Fălești
Promovarea, cunoașterea, protejarea și folosirea corectă a drepturilor pentru dezvoltarea prosperă a societății.
Video / Animații
Dumitru PETRULEAC, Colegiul de studii integrate, cl. a XII-a, Drochia
Aceasta este tematica videoclipului realizat de mine, este unul universal și național care include încălcări grave ale dreptului omului în țara noastră dar și alte regiuni ale planetei, unde oamenii sunt supuși violenței, bullying-ului din școli dar și sărăciei. Spre final am adăugat instituții și organe principale care apără drepturile omului, dar și numere de contact inclusiv linia fierbinte.
Video / Animații
Ana MOREA, liceul Fetești, cl. a VII-a,Fetești, Edineț
Îndotdeauna se vorbește despre drepturile copiilor, dar foarte bine cunoaștem că ne sunt încălcate. Ba mai mult... uneori ni se pun în față obligațiunile, dar foarte bine le cunoaștem atât drepturile cât și obligațiunile.
Video / Animații
Beatrice CEBOTARI, liceul ,,Mihai Stratulat”, cl. a VII-a, Boșcana, Criuleni
În acest filmuleț puteți afla într-un mod interactiv ce sunt drepturile omului, dar și de unde au provenit acestea.
Video / Animații
Mihaela CATAN, liceul „Cotiujenii Mari”, cl. XII, Șoldănești
În orice societate, și cu atât mai mult în una care se dorește a fi democratică, este necesar ca drepturile omului să fie respectate. Acestea sunt considerate inalienabile, nu pot fi înstrăinate, iar oamenii nu pot fi lipsiți de posibilitățile de a le exercita. De aceea, prin acest material video, se dorește informarea publicului cu privire la semnificația drepturilor omului, care sunt acestea, unde pot fi semnalate cazurile de încălcare, dar se și atrage atenția că oamenii sunt atât beneficiari ai respectării drepturilor lor, cât și cei care veghează ca drepturile lor să fie respectate. Nu în ultimul rând, recomandările de lectură, sugerate din propria experiență de cititor avizat, demonstrează prin mesajele transmise importanța protejării drepturilor omului și informează publicul cu privire la începutul schimbării pe care o putem înfăptui.
Video / Animații
Egor GUIVAN, gimnaziul „Cotova”, cl. a VIII-a, Cotova, Drochia
Semnificația
Video / Animații
Daniil COZMA, gimnaziul ,,Victor Dumbraveanu”, clasa a 9-a, Corlateni, Rîșcani
Cât timp suntem sub același soare, toți avem drepturi egale, toți trebuie sa muncim asupra noastră pentru toleranță și empatie în plus. Toți copii absolut au dreptul la educație, chiar și cei cu nevoi speciale !!!
Video / Animații
Irina GUȚU, liceul ,, Alexei Mateevici”, cl. a X-a, Dondușeni
Ne bucuram de drepturile de care beneficiem, dar nu uităm că avem și responsabilități, or acestea două împreună, formează un echilibru social și emoțional.
Video / Animații
Marius POPOVICI, Colegiul de Industrie Uşoară, clasa a XII-a, Bălţi
Video-ul propus pentru concurs prezintă problema respectării drepturilor omului la nivel global. Este una din cele mai actuale probleme la care unii sunt martori, iar alţii victime – războiul. Conflictele armate, indiferent de timpul şi locul unde apar, încalcă drepturile fundamentale ale omului. Copiii sunt cei mai sensibili la acest fenomen socio-politic, deoarece viitorul lor stă sub semnul acestei experiențe. Fiecare copil are dreptul la o copilărie împlinită în ţara în care s-a născut. Fiecare părinte are dreptul să își vadă copilul crescând în pace, pentru a-l putea ajuta să îşi construiască viitorul.
Video / Animații
Maria-Paula BELTEI, gimnaziul „Grigore Vieru”, cl. a IX-a, Edineț
Drepturile omului aparțin fiecărei persoane din lume, de la nașstere până la moarte. Animația mea arată istoria drepturilor,cum ne protejează în viața de zi cu zi și de ce sunt atât de importante.
Video / Animații
Daria GUMA, liceul „Cotiujenii Mari”, cl. a X-a, Pohoarna, Șoldănești
Prin această lucrarea vreau să transmit faptul că este foarte important ca fiecare dintre noi să fie la curent cu modul de organizare a justiției dar desigur și despre drepturile omului. O justiție corectă este necesară oricărui stat inclusiv și Republicii Moldova. Consider că este esențial aici și acum să dezvoltăm sfera tineretului în acest domeniu pentru a ne asigura un viitor mai bun , mai corect și mai stabil.
Video / Animații
Teoctista COLȚA, liceul ,,Ștefan Holban”, cl. a XI-a, Cărpineni, Hâncești
Au fost situații în care ți s-au îîncălcat drepturile? Ai făcut ceva sau pur și simplu, ai renunțat? Drepturile noastre sunt o unitate de bază a acestei societăți și motive sunt diverse din care recurgem la ideea că nu are cine să ne ia apărarea, dar cu toate acestea trebuie să luptăm și să găsim în jurul nostru persoane care ne vor motiva emoțional pentru a lupta în continuare pentru dreptul nostru. Având la dispoziție lumea virtuală, nu mai este o problemă să ne informăm, problema rezidă doar în puterile și dorințele noastre.
Video / Animații
Maria BOIAN, gimnaziul „Edineţ” cl. a VII-a, Edineţ
Prin aceasta lucrare eu am vrut sa reprezint cum sunt încălcate drepturile persoanelor cu dizabilități, mai ales dreptul la viața în comunitate. De multe ori aceste persoane nu pot ajunge la market, nu-si pot găsi un serviciu, nu pot merge la teatru fiindcă nu au rampe speciale pentru a se deplasa sau aceste rampe nu sunt accesibile. La terenurile de joaca copiii cu dizabilități nu au acces la echipamentele de joaca, dar de cele mai multe ori ei sunt discriminați. Îmi doresc din suflet ca in primul rând noi oamenii sa avem o atârnare mai frumoasa fată de toții ca sa trăim într-o ţară unde drepturile, cumsecădenia și bunul simț sunt la ele acasă.
Video / Animații
Nicoleta CARAJI, gimnaziul „Viișoara”, cl. a 8-a, Viișoara, Edineț
La momentul dat, drepturile omului sunt repartizate inegal în societatea noastră, pe baza unor criterii stabilite de persoane ignorante, cum ar fi: genul, etnia, rasa, pătură socială și/sau chiar familia din care provine un individ. Astfel, nedreptăți în orice domeniu, în special în justiție, sunt înfăptuite zi de zi, fără ca cineva să se întrebe dacă așa ceva este corect. Din aceste considerente, am realizat un film video în care am reprezentat câteva din multele încălcări în țara noastră a drepturilor omului, soluții și câteva recomandări din partea mea adresate victimelor acestor nedreptăți. Consider că pentru o justiție corectă, autoritățile noastre ar trebui să fie ele înseși pedepsite mai aspru pentru luarea mitei sau discriminarea unor grupuri de persoane pe baza criteriile menționate anterior, dar acestea ar trebui să răspundă mai receptiv la strigătul de ajutor al unui copil, rom, unei femei sau persoane cu nevoi speciale. Doar atunci Moldova va deveni o țară pașnică, cu o societate sănătoasă și o justiție echitabilă care oferă posibilitatea de a se face auziți și de a fi protejați tuturor cetățenilor
Video / Animații
Andreea RUSU, gimnaziul „Mîndîc”, cl. a VII-a, Mîndîc, Drochia
Acest filmuleț promovează ideea că fiecare adult/copil are dreptul la locuință, familie, căci drepturile omului aparțin tuturor oamenilor, deoarece ele sunt universale, indivizibile și interdependente. Dreptul oricărui copil este de a beneficia de un nivel de trai care să permită dezvoltarea lui fizică, mentală, spirituală, morală și socială. Drepturile omului sunt un element central al bunăstării acestuia, ele garantează atât demnitatea, cât și identitatea. Cunoașterea lor dau valoare existenței noastre, iar respectarea lor va favoriza armonia în societate, în lume.